Buitendelen

Oh nee, er is iets misgegaan. Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw.

FAQ

Hoe werkt (ver)huren

Buitendelen maakt delen en vinden van spullen zo makkelijk mogelijk. Meld je gratis aan. Bied je spullen aan via ‘plaats een item’, volg de stappen ét voilà: je item staat online. Een medeavonturier kan jouw spullen eenvoudig vinden via de zoekbalk of met de zoekfilters. Een huurder geeft aan wanneer ze jouw spullen willen huren en plaatst de boeking. Via de chatfunctie spreken jullie af wanneer de item(s) worden opgehaald en teruggebracht. Na de huurperiode krijgt de verhuurder de item(s) terug en ontvangt de betaling via het platform.

Als huurder is het altijd goed om voordat je de boeking plaatst even een berichtje te sturen naar de verhuurder om bijvoorbeeld te laten weten wat je plannen zijn en wanneer je de items zou willen huren.

De kracht van Buitendelen zit in de community van gelijkgestemde avonturiers die bereid is spullen met elkaar te delen. Dit vraagt dat we netjes met elkaar en andermans spullen omgaan. Hiervoor gelden een aantal uitgangspunten:

  • Gebruik de spullen zoals ze bedoeld zijn.
  • Ga netjes met de spullen van je mede-avonturiers om.
  • Bied alleen spullen aan die nog functioneel zijn.
  • Accepteer dat de spullen gebruikt zijn en gebruikssporen kunnen hebben.

Voor alle ins en outs zie de Huurvoorwaarden

Hoe kan ik een product aanbieden op Buitendelen?

Wil jij producten aanbieden op het deelplatform? Klik dan op ‘Plaats een advertentie’ en doorloop het proces. Je wordt hier gevraagd om een Stripe-account aan te maken. Dit is nodig om betalingen via iDEAL te kunnen faciliteren.

Hoe bepaal ik de verhuurprijs

Om hierbij te helpen hebben we een prijshulp. Zo betaalt en ontvangt iedereen een eerlijke prijs voor de uitrusting.

Bekijk de prijshulp

Wanneer begint en eindigt de huurperiode?

Om te zorgen dat je je spullen op tijd in huis hebt voor je avontuur en ook de tijd hebt om deze na afloop weer terug te brengen bij de verhuurder, hanteren we de volgende vuistregel: boek je spullen voor de duur van je avontuur + 1 dag voor vertrek en + 1 dag na thuiskomst.

Ga je bijvoorbeeld van vrijdag t/m zondag kamperen? Huur je tent dan voor de periode van donderdag t/m maandag. Het exacte moment van ophalen en terugbrengen kunnen jullie onderling via de chatfunctie met elkaar afstemmen.

Hoe werkt de betaling?

Betalingen vinden plaats via iDEAL. Hiervoor dient de verhuurder betalingen via iDEAL in te stellen. Je kunt controleren of jouw account goed is ingesteld. Ga hiervoor naar Accountinstellingen ⮕ Uitbetalingsgegevens en controleer of jouw Stripe-account is bijgewerkt.

Zijn er kosten aan verbonden?

Lid worden van Buitendelen is helemaal gratis. Om spullen te huren betaal je naast de huurprijs (vastgesteld door de verhuurder) ook 10% servicekosten. Hiermee worden de transactiekosten gedekt.

Het verhuren van je uitrusting is ook gratis. Als je spullen worden verhuurd, ontvang je als verhuurder 80% van de huursom. De overige huurinkomsten worden door Buitendelen gebruikt om het platform te runnen, de kwaliteit te waarborgen, en te bemiddelen waar nodig.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

  • Bij annulering 1 dag voor de huurperiode heeft de Huurder recht op 0% teruggave van de huursom;
  • Bij annulering 2 tot 7 dagen voor de huurperiode heeft de Huurder recht op 25% teruggave van de huursom;
  • Bij annulering 8 tot 14 dagen voor de huurperiode heeft de Huurder recht op 50% teruggave van de huursom;
  • Bij annulering meer dan 15 dagen voor de huurperiode heeft de Huurder recht op 75% teruggave van de huursom.

Bij annulering door de verhuurder wordt de huurder volledig terugbetaald.

Zijn mijn verhuurde producten verzekerd?

De producten zijn niet verzekerd via het deelplatform. De huurder is aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal. Afhankelijk van de dekking van de reisverzekering kan de huurder proberen om dergelijke schade, verlies of diefstal te verhalen op zijn/haar reisverzekering.

Wat als er iets fout gaat?

Een ongeluk zit soms in een klein hoekje, maar maak je geen zorgen! Mocht er onverhoopt iets misgaan, dan lossen we dit samen op. Bij schade meldt de huurder dit direct bij de verhuurder en Buitendelen, zodat we snel tot een oplossing kunnen komen, zoals reparatie, vervanging of een schadevergoeding tot €750,-. De huurder is hiervoor verantwoordelijk, maar Buitendelen helpt bij de afhandeling. Let op, cosmetische schade en gederfde inkomsten worden niet vergoed. Voor meer details, zie de huurvoorwaarden.

Bekijk de huurvoorwaarden

Kan ik een product voor een langere periode huren?

Ja, de huurperiode kan variëren afhankelijk van het product en de verhuurder. Je kunt de gewenste periode selecteren tijdens het huurproces.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Heb jij een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met buitendelen@bever.nl

Hoe worden geschillen opgelost?

In het geval van schade, verlies of diefstal is de huurder verantwoordelijk. Buitendelen bemiddelt in het proces om een eerlijke oplossing te vinden. Hierbij kijken we of de oplossing bestaat uit reparatie, vervanging of een schadevergoeding tot €750,-. Buitendelen bemiddelt en verhaalt de kosten op de huurder, zodat jij als verhuurder zeker bent van een gepaste oplossing. Als huurder profiteer je van de bemiddeling van Buitendelen, waardoor het proces eerlijk en transparant verloopt.

Bekijk de huurvoorwaarden

Kan ik mijn account verwijderen?

Ja, je kunt je account verwijderen. Stuur een e-mail naar buitendelen@bever.nl met je verzoek om je account te verwijderen. Het team van Buitendelen zal je verzoek zo snel mogelijk verwerken.